Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Systrarna - 25 februari 2014 14:00

Supergod mejerifri ägglatte som garanterat har blivit min favorit till frukost!

Min mage tål inte kaffe och har varit så sugen på det på senaste, en dag på ica kom jag på att det även finns koffeinfritt kaffe som jag bestämde mig för att provaoch magen mådde perfekt efteråt :)

Jag brukar dricka en ägglatte direkt jag vaknar och sedan äta frukost någon timme efter, då den innehåller kokosfett och ägg håller man sig mätt på den. Värt att prova!



 

  • 1 ekologiskt ägg
  • 1 msk nescafe
  • 2 msk kallpressat kokosfett
  • 1 krm Vaniljpulver
  • 1 krm Kanel
  • ca 2 dl kokhett vatten
  1. Mixa ihop ägg, kokosfett, kaffe, vaniljpulver och kanel med pyttelite kokande vatten så att kaffepulvret smälter.
  2. Häll sedan på vattnet och mixa i ca 15 sek eller längre om du vill ha mycket skum.

 


/Cilja

 

 

 

Presentation


Hej och välkomna till oss!
Här kommer vi lägga in recept och tips för hälsosam livsstil! Vi strävar efter att ha god kvalité på bilder, text och anvisningar. Vi som skriver är Cilja och Veronica. Hoppas ni får inspiration till hälsosammare val.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Matbloggstoppen

Translate


Skapa flashcards